ندای "الغوث" شب زنده داران قدر در مساجد گیلان
نداي "الغوث" شب زنده داران قدر در مساجد گيلان

ندای "الغوث" شب زنده داران قدر در مساجد گیلان

مساجد و اماکن مذهبي گيلان شب گذشته با نداي "الغوث" و " العفو العفو "ميعادگاه دلشکستگان و عاشقان درگاه الهي بود.
شناسه خبر : 61191 تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۳۶

به گزارش روابط عمومي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از استان گیلان، همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان، مراسم معنوی شب قدر با حضور گسترده مردم ولایتمدار و مومن گیلان در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی سراسر استان برگزار شد.

 

در این آیین معنوی مردم به قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر پرداخته و با قرآن به سر گذاشتن و "بک یا الله"، از محضر خداوند متعال، طلب عفو و بخشش کردند.
 
شیفتگان و عاشقان ولایت در این مراسم تا پاسی از شب با ذکر "الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب" و "العفو" به استغاثه به درگاه احدیت پرداختند.
 
کانون های مساجد سراسر استان میزبان شب زنده دارانی بود که نوای الغوث الغوث سر دادند تا از فیوضات این شب بی‌نصیب نمانده و با توسل به امیرالمومنین (ع) برای بخشش گناهان دعا کنند.
 
مراسم شب قدر با قرائت دعای جوشن کبیر در گلزار ۱۴ شهید شنبه بازار فومن برگزار شد.
 
* برپایی سفره افطار به همراه سخنرانی مذهبی پیرامون "برخی از ویژگی های مومنان و بهانه جویی نکردن" از برنامه شبهای قدر به همت کانون شهید پوررجب بود. برگزاری مراسم قرآن به سر و همچنین قرائت دعای جوشن کبیر از دیگر برنامه‌های این کانون بود.
 
* در مسجد جامع کپورچال انزلی نیز به مناسبت شب قدر بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، ضیافت افطار برپا شد و سخنرانی مذهبی، قرآن به سر گرفتن و دعای جوشن کبیر از دیگر برنامه ها بود‌.
 
حضرت علی (ع) سحرگاه نوزده رمضان سال چهل هجری به دست ابن مُلجم مرادی در مسجد کوفه از ناحیه سر مجروح و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.